Ik heb last van piepende deuren
Algemeen
Onze eigen monteurs hebben een eenvoudige oplossing!
Je kunt ons bellen van 9:00 tot 12.00 uur en van 13:00 tot 16:00 uur.
Zo kun je ons op andere manieren bereiken
Hieronder staan de veelgestelde vragen over toegang. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.
Onze eigen monteurs hebben een eenvoudige oplossing!
Bij een klemmende binnendeur, of als er problemen zijn met de deurklink of scharnieren, dan kun je een reparatieverzoek indienen via Reparatieverzoek indienen. Eén van onze monteurs komt langs om dit te herstellen. Actium vervangt de binnendeur alleen als deze door ouderdom/normale slijtage niet meer te herstellen is. In alle andere gevallen (of als je de deur zelf hebt beschadigd) zijn de kosten voor jezelf.
Dit kan je melden bij Actium via Reparatieverzoek indienen. Wij komen dan langs om het slot na te kijken en zorgen ervoor dat deze weer goed werkt (of plaatsen gratis een nieuw slot, als dit nodig is).
Wacht niet te lang, want als je jezelf bijvoorbeeld per ongeluk buitensluit omdat de sleutel is afgebroken in het verouderde slot, dan moet je zelf betalen voor het vervangen van het defecte slot. Dit kost € 40,-.
Als je de intercom niet meer hoort, hoeft het niet meteen een storing te zijn. Controleer eerst of the intercom goed op de muurplaat is geklikt en of de hoorn goed op de haak is geplaatst. Staat dit goed? Controleer dan nog het volgende:
Er zit een knop op het toestel met een symbool van een belletje als je daar 1 keer op drukt gaat het knopje rood branden en staat hij in storen stand. Door er nog een keer op te drukken haal je hem weer uit de niet storen stand, en gaat het lampje weer uit.
Heb je misschien recent op het luidsprekerknopje gedrukt? Dan kan het zijn dat de intercom op 'mute' (stil) staat. Dit komt erg vaak voor! Met elke keer drukken wordt het volume iets hoger; en de stap ná het hoogste volume is dat het geluid volledig uitstaat. Hierdoor lijkt de intercom niet meer te werken. Maar door nogmaals (een paar keer) op het knopje te drukken, doet de luidspreker het weer gewoon.
Dan kun je de storing natuurlijk bij ons melden via Reparatieverzoek indienen. Wij geven dan opdracht aan het bedrijf dat de intercom in onderhoud heeft, om een afspraak met je te maken.
Zit het afgebroken gedeelte nog in het slot en krijg je dit er niet uit? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0592 400 100. Een monteur komt dan langs om het slot te vervangen. Dit kost € 40,-.
Is het spoed (bijvoorbeeld omdat je bent buitengesloten) en moet er direct een monteur langskomen? Dan betaal je € 45,- extra voor de voorrijkosten. Je krijgt hiervan een factuuur en hoeft dit dus niet direct te betalen. Let op: we kunnen je alleen binnenlaten als je bekend bij ons bent als huurder van de woning en een geldig legitimatiebewijs kan laten zien.
Heb je geen reservesleutel(s)/tag(s) en kan je niet in de woning (of garage) komen? Dat is erg vervelend. In dat geval kan je op werkdagen tussen 08:30 en 16:30 uur contact met ons opnemen via 0592 400 100. De kosten zijn voor jezelf als wij de deur met spoed moeten openen, betaal je € 45,- voor de voorrijkosten. Als we een slot moeten vervangen, kost dat € 40,- per slot. Ook deze kosten zijn voor jezelf. Je krijgt hiervan een factuur en hoeft dit dus niet direct te betalen. Actium vergoedt deze kosten niet.
Buiten kantoortijden, na 16:30 uur, kan je ons ook bellen op 0592 400 100. Je krijgt dan onze storingsdienst aan de telefoon. In dat geval betaal je € 60,- als we langs moeten komen om je binnen te laten (plus € 40,- per slot dat we moeten vervangen). Let op: we kunnen je alleen binnenlaten als je jezelf kan legitimeren en als huurder van de woning bij ons bekend bent.
Ben je een sleutel, tag/druppel of toegangspas kwijtgeraakt? Of wil je er eentje extra bestellen? Voordeursleutels kan je zelf laten bijmaken door een sleutelmaker. Onderstaande sleutels zijn 'gecertificeerd' en kan je alleen bij Actium bestellen:
Ben je de sleutel(s) van de brievenbus verloren? Voor het plaatsen van een nieuw slotje brengen wij € 20,- in rekening.
Nieuwe sleutel bestellen
Als je een nieuwe tag of sleutel bestelt bij Actium via Reparatieverzoek indienen, vermeld dan in de omschrijving dat je akkoord gaat met de kosten.
Om de aanvraag meteen goed te kunnen verwerken, vragen wij ook om de volgende informatie toe te voegen:
Je kunt hiervoor een Reparatieverzoek indienen. Als het slot nog wel goed werkt, dan brengen wij kosten in rekening. Je betaald (€ 40,-) per slot. Je krijgt hiervan een factuur en hoeft dit dus niet direct te betalen.
Je mag alleen een sleutelkluisje plaatsen bij je eigen voordeur. En dus niet bij de algemene toegangsdeur of een portiekdeur van het complex. Je hoeft geen toestemming te vragen voor het kopen en plaatsen/bevestigen van het sleutelkluisje bij je voordeur, maar je moet dit wel zelf (laten) uitvoeren.
Bij de hoofdingang van veel wooncomplexen zit een ronde (sleutel-)buis waar een sleutel in zit om de hoofdingangsdeur te openen. Zorgpartijen zoals Icare hebben een sleutel om deze sleutelbuis te openen. Je mag ook zelf een sleutelkluisje (laten) plaatsen met daarin de sleutel van de woning, maar dan alleen bij je eigen voordeur (en dus niet bij de hoofdingang). Actium plaatst dit niet voor je, maar hiervoor heb je ook geen toestemming van ons nodig.