Onderhoudsfondsen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over onderhoudsfondsen. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Onderhoudsfondsen

Wat is het glasfonds?

Algemeen

Het Glasfonds dekt de kosten voor breuk en beschadiging van glas. Dit betekent dat je als huurder geen aparte glasverzekering hoeft af te sluiten. Let wel, zelf aangebrachte voorzieningen of afwijkende beglazing vallen niet onder de dekking van dit fonds.

Onzorgvuldig of nalatig gedrag
Wanneer er schade ontstaat door onzorgvuldig of nalatig handelen, kan er geen beroep op het Glasfonds worden gedaan. In dat geval stellen wij de huurder aansprakelijk voor de schade en worden de kosten bij de huurder in rekening gebracht.

Kan ik een rioolverzekering afsluiten bij jullie?

Algemeen

Je hoeft zelf geen rioolverzekering af te sluiten. Als huurder van Actium maak je automatisch gebruik van het serviceonderhoudsfonds, glasfonds en het rioolontstoppingsfonds. Met de maandelijkse bijdrage in deze fondsen, worden de werkzaamheden die hieronder vallen betaald en in opdracht van of door Actium uitgevoerd.

Wat is het rioolontstoppingsfonds?

Algemeen

Dit fonds dekt het risico van verstopte putten, riolen, gootstenen, closets, afvoer- en afwateringsleidingen. Ook het periodiek schoonhouden van dakgoten wordt uit dit fonds betaald.

Verstoppingen door verkeerd gebruik komen wel voor rekening van de huurder. Om problemen te voorkomen adviseren wij afvoerputten, gootstenen en dergelijke regelmatig schoon te houden en vetaanslag te verwijderen.

Wat is het serviceonderhoudsfonds?

Algemeen

Elke huurder kan zonder extra kosten gebruikmaken van het serviceonderhoudsfonds. Dat betekent dat je o.a. voor het onderhoud van schakelaars en stopcontacten, de douchekop of het vervangen van een wc-bril en stortbak op ons kunt rekenen. Wat precies onder het serviceonderhoudsfonds valt lees je in het Onderhouds-ABC.