Huur betalen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over huur betalen. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik heb een nieuw rekeningnummer. Hoe geef ik dat door?

Algemeen

Geef deze wijziging aan ons door met een machtigingsformulier. Deze kunt je zelf printen, invullen en naar ons opsturen.  Dit kan via 

  • Mijn Actium-account
  • Digitaal via het contactformulier 
  • Per post naar Actium,  
  • Je kunt natuurlijk ook even langskomen op ons kantoor aan de Portugallaan 10 in Assen om een machtigingsformulier in te vullen. 

Ik heb de huur al betaald, maar krijg toch een herinnering

Algemeen

Dat is vervelend. Waarschijnlijk hebben de betaling en de herinnering elkaar gekruist. Dan hoef je niets te doen.

Twijfel je of jouw betaling is gelukt? Log in op je 'Mijn Actium' account om dit te checken. 

Ik wil graag een consulent huurbetaling spreken

Algemeen

Om een consulent Huurbetaling te kunnen spreken, kun je ons telefonisch bereiken via 0592 400 100. Wij proberen jouw vraag allereerst te beantwoorden. Indien nodig, verbinden we je door met de consulent Huurbetaling. Is de consulent Huurbetaling niet bereikbaar? Dan maken wij een terugbelnotitie aan.

Ik heb te veel (huur) betaald, krijg ik het te veel betaalde bedrag terug?

Algemeen

Heb je te veel (huur) betaald en heb je geen openstaande facturen of een huurachterstand?
Dan storten we het te veel betaalde bedrag aan je terug. Kleine bedragen (minder dan €5,-) storten we niet automatisch terug. 
Heb je nog een (betalings)achterstand? Dan kunnen we het bedrag dat je te veel hebt betaald aftrekken van de huur die je nog moet betalen. Dit noemen wij verrekenen. 

Wil je voorkomen dat je te veel betaald? Betaal dan via automatische incasso, zie FAQ voor meer vragen.

Ik heb een vraag over het betalen van de huur

Algemeen

Hoe kan ik de huur betalen?

Je kunt de huur op verschillende manieren betalen:

  • Automatische incasso: Je machtigt ons dan om de huur automatisch van je rekening af te schrijven. Wij incasseren de huur standaard op de 1e van de maand. Je kunt de automatische incasso op ieder moment weer stopzetten;
  • Zelf overmaken: Je kunt het huurbedrag ook zelf overmaken via internetbankieren, naar rekeningnummer NL 25 INGB 0654 6648 89 t.n.v. Actium. Vergeet niet om je klantnummer en/of adres te vermelden in de omschrijving;
  • Via iDEAL: Heb je een Mijn Actium account? Dan kun je de huur via iDEAL betalen op de pagina Mijn betalingen;
  • Laten afschrijven door de bank: Je kunt de huur ook periodiek laten afschrijven door de bank. Vergeet ook dan niet om je gegevens/adres te vermelden in de omschrijving. En let op: wanneer de huurprijs wijzigt, ben je zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van deze wijzigingen aan de bank;
  • Op kantoor: Via een pinbetaling kun je de huur ook bij ons op kantoor betalen. Let op: in verband met veiligheidsredenen accepteren wij geen contante betalingen.

Wanneer betaal ik de huur?
Je betaalt de huur altijd een maand vooruit en standaard op de 1e dag van de maand. 

Geen factuur
Je krijgt geen rekening voor het betalen van de huur. Het is je eigen verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de huur op tijd wordt overgemaakt.

Heeft bovenstaande informatie je vraag nog niet beantwoord? Neem dan telefonisch contact met ons op 0592 400 100.

Er is iets misgegaan met het betalen van de huur

Algemeen

Dat kan gebeuren! We lossen het graag met je op.

Neem telefonisch contact met ons op via 0592 400 100. Wij kijken dan samen met je wat er aan de hand is. Als het nodig is, verbinden we je door met de consulent Huurbetaling.