Huurcontract

Hieronder staan de veelgestelde vragen over het huurcontract. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Huurcontract

Wat staat er in een huurcontract?

Algemeen

Als je een woning huurt van Actium, onderteken je een huurcontract. Hierin staat onder andere:

  • voor welke woning je het contract tekent;
  • wat de huurprijs is;
  • wanneer je de huur moet betalen.

In onze algemene huurvoorwaarden staan alle rechten en plichten, voor jou als huurder en voor Actium als verhuurder. De algemene huurvoorwaarden maken onderdeel uit van het huurcontract.

Wat moet ik betalen als ik een woning van jullie ga huren?

Algemeen

Het enige dat wij extra in rekening brengen, is aan acceptatiekosten. Verder moet je wel rekening houden met het betalen van de eerste verhuurnota. Dit is de eerste rekening die je moet betalen voor je huur. Vaak is dit de huur voor de rest van de maand waarop het huurcontract ingaat, plus de huur voor de volgende maand. Je betaalt bij ons namelijk altijd een maand vooruit. Je hoeft geen borg te betalen.

Wanneer betaal ik mijn eerste huur?

Algemeen

De eerste rekening voor de huur moet handmatig worden overgemaakt. Dit bedrag moeten wij vóór de 1e huurdag ontvangen op rekeningnummer NL 25 INGB 0654 6648 89 t.n.v. Actium, onder vermelding van je naam en klantnummer.

Ik moet mijn huurcontract ondertekenen. Hoe werkt dit?

Algemeen

Je tekent het huurcontract vóór de ingangsdatum van het huurcontract. Staat je partner ook op het contract? Dan ondertekenen jullie beide het huurcontract. Het ondertekenen gaat digitaal:

  1. Ongeveer een week voor de ingangsdatum van het huurcontract krijg je o.a. het huurcontract per e-mail toegestuurd.
  2. Wij maken gebruik van het programma ValidSign, om het huurcontract digitaal te ondertekenen.
  3. Je ontvangt een e-mail met een 'ondertekenverzoek'. Vervolgens zet je op de aangegeven plekken een handtekening door te 'klikken'.
  • Lukt het ondertekenen niet digitaal? Neem dan contact met ons op.
  • Heb je een bewindvoerder of zit je in een schuldsaneringstraject? Dan gaat ondertekening van het huurcontract in overleg met de bewindvoerder/schuldhulpinstantie en Actium. Neem voor meer informatie contact met ons op via 0592 400 100.

Kan ik een kopie van mijn huurcontract krijgen?

Algemeen

Ja, dit kan. Als je een Mijn Actium account hebt, kun je het huurcontract terugvinden in je persoonlijke klantportaal. Heb je geen Mijn Actium account? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je dan een (digitale) kopie van het huurcontract toe.

Wat zijn de kosten voor het aangaan van een huurcontract?

Algemeen

Het enige dat wij in rekening brengen is € 25,- aan acceptatiekosten voor een woning en € 10,- voor een garage en parkeerplaats. Daarnaast betaal je natuurlijk de kosten voor de huur van de woning, garage of parkeerplaats.